Martin Lindstrom, un Sherlock Holmes al lumii moderne, valorifica puterea informatiilor calitative in misiunea sa catre urmatoarea mare descoperire.
Este prima data cand citesc o carte de Martin Lindstrom, si implicit,de la editura Publica. Si trebuie sa recunosc ca am avut o surpriza placuta.Este o carte fascinanta si care te tine curios pana la final.Initial am citit descrierea de pe spate si am crezut ca este pur si simplu o carte despre marketing si atat.Dar este mult mai mult de atat,continand o multitudine de nuante.Pentru mine personal este un studiu social,cultural si emotional de proportii destul de mari.Fascinanta si profesia lui Martin de a calatori peste tot prin lume si a aduna date mici,calitative pentru a lega lucruri aparent fara legatura care sa ajute afaceristii sa isi dezvolte sau sa isi relanseze afacerile deja existente, dar in picaj.Am aflat lucruri foarte interesante din paginile acestei carti,factori psihologici ai natiunilor sau diferitelor grupuri de oameni.Spre exemplu nu eram constienta,dat fiind faptul ca nu am de unde cunoaste detaliile unei natiuni fara a fi calatorit destul de mult sau deloc in acele regiuni,ca rusii, desi o natiune destul de bataioasa si dura, de fapt tanjesc dupa siguranta si rafinamentul altor natiuni pentru ca lor le lipsesc acestea in propria comunitate,fortati sa fie duri pentru a supravietui intr-un mediu de aceeasi natura.Sau ca ceva atat de simplu ca magnetii de frigider iti arata foarte multe detalii despre acei oameni,daca stii cum sa te uiti.Sau ca americanii,care desi deloc pudici,de fapt au foarte multe rezerve in privinta contactului fizic sau detalii ciudate precum ferestrele sigilate sau inchise in hoteluri si chiar si in alte cladiri.Nu suntem constienti cate se vad din afara si cum ne afecteaza obiceiurile nationale,care pentru straini pot fi vizibile din prima.Tipare de comportament,dorinte nerealizate datorita felului unei comunitati,toate se intiparesc in subconstientul nostru si formeaza amprentele nationale.Iar ,Martin,un fel de geniu,aduna datele acestea,de toate soiurile, si le utilizeaza in alte parti ale lumii.Cum a folosit pentru un supermarket din America,detalii de small data preluate din Japonia.Sau cum a folosit frica de foc a celor din Arabia Saudita pentru a crea un concept de mall unde sa le fie anulata aceasta teama.O carte foarte buna care iti antreneaza mintea si te face sa te gandesti mai bine cum suntem ca oameni si ce small data se afla chiar in casa noastra si ne formeaza viata.Te face sa vrei sa fii atent si sa le cauti si tu peste tot pe unde mergi.O recomand cu bucurie.